Vertaistukipuhelin

Tarvitsetko vertaistukea?

Kaipaatko kuuntelijaa tai tukea tilanteeseesi. Voit soittaa Aivovammaliiton koulutetulle vertaistukijalle. Keskustelu vertaistukijan kanssa voi auttaa jäsentämään omia ajatuksiaan ja omista tunteista puhuminen toiselle saman kokeneelle voi antaa toivoa tulevaan. Vertaistukija on läsnä ja sinun tukenasi. Puhelu on normaalin kotimaanpuhelun hintainen.

Vertaistukipuhelimen numero on: 09 6899 9901.

Vertaistukipuhelin on kesätauolla. Syksyn puhelinpäivystysajat tullaan päivittämään nettisivuille.

Huom! Aivovammautuneen läheinen. Vertaistukilinjalla päivystää läheinen erikseen ilmoitettavina ajankohtina.

Vertaistukija auttaa oman kokemuksen perusteella, eikä vertaistuen tarkoitus ole korvata ammattilaisen antamaa apua. Jos haluat ohjausta ja neuvontaa terveydenhoidollisiin tai lääkinnällisiin asioihin, niin ole ensisijaisesti yhteydessä omaan lääkäriin tai kuntasi terveyskeskukseen. Myös Neuroneuvonta auttaa sosiaali- ja terveyspalveluihin ja sosiaaliturvaan liittyvissä kysymyksissä. Tutustu neuroneuvontaan täällä: https://aivovammaliitto.fi/tukea/neuvonta/neuroneuvonta/ (linkki avautuu Aivovammaliiton sisäiselle sivustolle)

Lisätietoa:
Taija Rutanen