Vertaistukipuhelin

Tarvitsetko vertaistukea?

Kaipaatko kuuntelijaa tai tukea tilanteeseesi? Voit soittaa Aivovammaliiton koulutetulle vertaistukijalle joka viikko puhelinpäivystykseen tai täyttää yhteydenottolomakkeen, ja vertaistukija on sinuun yhteydessä.

Keskustelu vertaistukijan kanssa voi auttaa jäsentämään ajatuksia ja omista kokemuksista puhuminen toiselle saman kokeneelle voi antaa toivoa tulevaan. Vertaistukija kuuntelee ja keskustelee myös jos vain kaipaat juttuseuraa.

Sinun ei tarvitse kertoa nimeäsi puhelinvertaistukijalle, jos haluat säilyttää anonymiteetin.

Päivystävä vertaistukipuhelin on avoinna:

Vappupäivänä 1.5. ei ole puhelinpäivystystä.

Aivovamman saaneille henkilöille
Joka keskiviikko 10.00-12.00. Puheluun vastaa aivovammautunut vertaistukija.

Vertaistukipuhelimen numero on: 09 6899 9901

Puhelun hinta on normaali matkapuhelumaksu, josta ei peritä mitään lisämaksuja.

Soittopyyntö:

Jätä soittopyyntö ja olemme sinuun yhteydessä viikon sisällä. Puhelu vertaistukijalta tulee tuntemattomasta numerosta.
Täytä lomake täältä. Linkki avautuu uudelle välilehdelle.

Läheinen, lähetäthän soittopyynnön, jos haluat keskustella toisen läheisen kanssa.

Vertaistukija auttaa oman kokemuksen perusteella, eikä vertaistuen tarkoitus ole korvata ammattilaisen antamaa apua. Jos haluat ohjausta ja neuvontaa terveydenhoidollisiin tai lääkinnällisiin asioihin, niin ole ensisijaisesti yhteydessä omaan lääkäriin tai kuntasi terveyskeskukseen. Myös Neuroneuvonta auttaa sosiaali- ja terveyspalveluihin ja sosiaaliturvaan liittyvissä kysymyksissä. Tutustu neuroneuvontaan täällä: https://aivovammaliitto.fi/tukea/neuvonta/neuroneuvonta/ (linkki avautuu Aivovammaliiton sisäiselle sivustolle)

Lisätietoa:
Eeva Paavilainen