Kokemustoiminta

Kokemustoiminta Aivovammaliitossa

Kokemustoimijan tehtävänä on tiedon ja ymmärryksen lisääminen aivovammoista ja aivovamman kanssa elämisestä. Kokemustoimijat pyrkivät lisäämään tietoa oman kokemuksen kautta aivovammoista heille, joilla ei ole omaa vastaavaa kokemusta. Kohderyhmänä voi olla esimerkiksi eri alan ammattilaiset, opiskelijat tai sairaalat. Kokemustoiminta perustuu vapaaehtoisuuteen. Kokemustoimijana voi toimia aivovamman saanut henkilö tai aivovammautuneen henkilön läheinen. Jos olet kiinnostunut kokemustoiminnasta ja haluaisit omalta osaltasi olla kehittämässä ammattilaisten osaamista aivovammoista sekä lisäämässä aivovammatietoutta eri tavoin, ole yhteydessä Aivovammaliiton työntekijöihin.

Aivovammaliiton kokemustoimijat koulutetaan yhteistyössä kokemustoimintaverkoston kanssa. Koulutuksia järjestetään ympäri vuoden eri puolella Suomea. Tarkemmista hakuajoista sekä hakuohjeista ilmoitetaan aina erikseen.

Syksyn 2022 koulutukset ja etäkahvit jo valmistuneille kokemustoimijoille:

14.9. Kokemustoimijoiden etäkahvit klo 17.00-18.00

4.10. Koulutuksellinen keskustelutilaisuus etänä- aiheena itsensä markkinointi klo 17.00-19.00:

Tällä linkillä pääset ilmoittautumaan mukaan 4.10. järjestettävään koulutukseen: https://link.webropol.com/s/kokemustoimijatlyhytkoulutus

25.10 Kokemustoimijoiden etäkahvit klo 17.00-18.00

8.11. Koulutuksellinen keskustelutilaisuus etänä- aiheena kokemustoimijat hyvinvointialueille klo 17.00-19.00

Lisätietoja tulossa sähköpostilla. Voit myös ottaa yhteyttä kokemustoiminnan suunnittelijaan, jos sinulla herää lisää kysymyksiä.

Lisätietoa:

Minna Lahtinen