Kokemustoiminta

Kokemustoiminta Aivovammaliitossa

Kokemustoimijan tehtävänä on tiedon ja ymmärryksen lisääminen aivovammoista ja aivovamman kanssa elämisestä. Kokemustoimijat pyrkivät lisäämään tietoa oman kokemuksen kautta aivovammoista heille, joilla ei ole omaa vastaavaa kokemusta. Kohderyhmänä voivat olla esimerkiksi eri alan ammattilaiset, opiskelijat tai sairaalat. Kokemustoimijana voi toimia aivovamman saanut henkilö tai aivovammautuneen henkilön läheinen. Kokemustoiminta perustuu vapaaehtoisuuteen.

Aivovammaliiton kokemustoimijat koulutetaan yhteistyössä kokemustoimintaverkoston kanssa. Koulutuksia järjestetään ympäri vuoden eri puolella Suomea. Tarkemmista hakuajoista sekä hakuohjeista ilmoitetaan erikseen.

Kokemustoimijoiden peruskoulutuksessa saat ohjausta oman kokemustarinan rakentamiseen ja jäsentämiseen, esiintymistaidon koulutusta, mediaosaamista sekä tietoa alueellisesta ja valtakunnallisesta kokemustoiminnasta.

Jos olet kiinnostunut kokemustoiminnasta ja haluaisit omalta osaltasi olla kehittämässä ammattilaisten osaamista aivovammoista sekä lisäämässä aivovammatietoutta eri tavoin, ole yhteydessä Aivovammaliiton työntekijöihin.

Kevään 2023 tapahtumat valmistuneille kokemustoimijoille

Kokemustoimijoiden etäkahvit maanantaina 30.1.2023 klo 15.00-16.00 – Tervetuloa vuoden 2023 ensimmäisille etäkahveille keskustelemaan ajankohtaisista aiheista ja tapaamaan muita kokemustoimijoita. Etäkahveille ei ole erillistä ilmoittautumista vaan Teams-linkki tapahtumaan on lähetetty suoraan sähköpostilla. Otathan yhteyttä, mikäli et ole saanut sähköpostia.

Kevään 2023 muista tulevista tapahtumista ilmoitetaan myöhemmin.

Lisätietoa:

Lotta-Kaisa Mustonen