Kiitos vuosi 2021 ja tervetuloa uusi vuosi

Hiljennymme kohta joulun viettoon ja suuntaamme kohti uutta vuotta. Vuotta 2021 on varjostanut edelleen koronapandemian aiheuttama epävarmuus koko maailmassa. Syksyllä olimme jo toiveikkaita, että pääsisimme palaamaan takaisin normaalimpaan elämään, mutta nyt olemme jälleen takaisin kovempien rajoitusten maailmassa. Aivovammaliitonkin tapahtumia on siirretty suurelta osin verkossa tapahtuviksi etätapahtumiksi ja työntekijät ovat työskennelleet suurimmaksi osaksi etänä. Minä ainakin kaipaan suuresti aitoa ihmisten välistä kohtaamista ja keskustelua. Uskon monen ihmisen jakavan kanssani tämän saman tunteen.

Toivottavasti teistä jokainen saa viettää joulun itsellenne mieluisimmalla tavalla. Toisille se voi tarkoittaa yhdessäoloa perheen ja läheisten kanssa tuttujen joulurutiinien kanssa. Joku meistä voi nauttia omasta rauhasta ja kiireettömästä olosta. Joulu voi olla myös raskasta aikaa ja tuoda ikäviä muistoja tai korostaa yksinäisyyttä. Heille lähetän erityisen lämpimän halauksen ja toivoa jouluun.

Kiitän kaikkia vapaaehtoistoimijoitamme, teette todella arvokasta työtä. Te pystytte omasta kokemuksestanne kertomaan, että elämä kantaa vammautumisen jälkeenkin ja antamaan vinkkejä arjen haasteisiin. Kiitos myös koskettavista tarinoista, joita olen saanut teiltä kuulla.

Kiitos loistaville työkavereille Aivovammaliitossa, meillä on huipputiimi töissä. Olette ammattilaisia, suurella sydämellä työtä tekeviä uuden kehittäjiä.

Kiitos hallitukselle yhteistyöstä ja tuesta, jota olen saanut teiltä vuoden aikana.

Lisäksi kiitän kaikkia yhteistyökumppaneita, joiden kanssa olen saanut vuoden aikana työskennellä ja osan kanssa mielenkiintoiset tutkimukset ja hankkeet jatkuvat ensi vuonnakin. Aivovammat ja niiden tutkimus, hoito ja kuntoutus ovat vuoden aikana kiinnostaneet useita tutkijoita ja median edustajia. Tämä on hyvä asia aivovammaisten henkilöiden oikeusturvankin näkökulmasta.

Toivotan teille rauhallista joulua ja tervetuloa vuosi 2022, Aivovammaliiton 30-vuotisjuhlavuosi. Odotan sitä innostuneena ja kiitollisena, että saan tehdä tätä työtä.

Päivi Puhakka
toiminnanjohtaja