Voimaa vapaaehtoisille

Voimaa vapaaehtoisille -tapahtumassa otettiin kaikki irti vapaaehtoistoiminnasta!

Kerran vuodessa järjestetään virkistyksellinen koulutustapahtuma Voimaa vapaaehtoisille, joka on suunnattu vuoden aikana aktiivisesti toimineille vapaaehtoisille. Tänä vuonna tapahtuma oli suunnattu Aivovammaliiton vertaistuki- ja kokemustoimijoille, sekä aivovammayhdistysten ryhmien ohjaajille.

Tapahtumassa vapaaehtoiset saivat hieroa aivonystyröitään ja pohtia erilaisia vapaaehtoistoimintaan liittyviä kysymyksiä; onnistumisia, haasteita ja toiveitakin. Ideoimme yhdessä uutta ja mietimme miten toimintaa voisi kehittää tulevaisuudessa. Puhuimme turvallisen tilan merkityksestä toiminnassa ja siitä, miten jokainen Aivovammaliiton ja -yhdistysten toimintaan osallistuva voi tuntea olonsa turvalliseksi ja tervetulleeksi. Virkistyksellisenä osuutena oli Piian Korisevan Elämänmakuista elämää -luento, jossa hän jakoi hyvinvointiin liittyviä oivalluksia sekä omaa kokemustaan aivoinfarktista kuntoutumisesta. Luennon aikana sai nauraa, mutta myös kuulla koskettavia kokemuksia kuntoutumisen polulta.

Yhteiset keskustelut ja pohdinnat herättivät paljon ajatuksia, ja tästä onkin hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin!

Kiitos kaikille vuoden 2023 aikana toiminnassa mukana olleille vapaaehtoisille!

Teksti:

Eeva Paavilainen