Aivovammaviikko

Aivovammaviikko on Aivovammaliitto ry:n järjestämä oma valtakunnallinen teemaviikko, jonka tarkoituksena on lisätä tietoutta aivovammoista, tehdä aivovammatyötä näkyväksi sekä kumota väärää tietoa ja hälventää epäluuloja. Vaikka tietous on lisääntynyt, törmäämme edelleen liian usein tilanteisiin, joissa aivovamma-sanaa käytetään haukkumanimenä.

Aivovamma-asiaa tehdään aivovammaviikolla tutuksi valtakunnallisesti. Yhdistystemme vapaaehtoiset toimijat jalkautuvat ympäri Suomea järjestäen erilaisia tapahtumia.

Aivovammaviikon 2021 tapahtumia

RAUMA maanantaina 15.11. klo 13.30 tarjoilu ja klo 14–16 luento ”Aivovamma, neurologiset oireet ja kuntoutuminen”. Luennoitsijana Merita Turunen, neuropsykologian erikoispsykologi, PsL. Winnova, terveydenhuolto-oppilaitoksen auditorio, Steniuksenkatu 8, Rauma. Järjestää Satakunnan aivovammayhdistys ry

HELSINKI maanantai 15.11. klo 15–17.30 ”Aivovammapäivä – vertaisuudesta voimaa” -yleisötapahtuma Synapsiassa (Nordenskiöldinkatu 18 A, 00250 HKI, Vega-talon pääsisäänkäynti, opasteet ovilla.) Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Lisätietoja ja ohjelma: https://aivovammaliitto.fi/tervetuloa-aivovammapaivaan-15-11-21-vertaisuudesta-voimaa/

Järjestää Validia Kuntoutus, Aivovammaliitto ry ja Suomen paralympiakomitea