Vastaa kyselyyn: Aivovammautunut ihminen, onko sinulla ollut vaikeuksia vakuutusyhtiön tai Kelan kanssa?

Tämän kyselyn tavoitteena on selvittää, kuinka moni aivovammautunut ihminen joutuu taistelemaan hänelle kuuluvista sosiaaliturvaetuuksista joko vakuutusyhtiön tai Kelan kanssa.

Kysely tehdään yhteistyössä Helsingin yliopiston tutkija Jaakko Taipaleen kanssa. Vastausaikaa on 31.5.2024 saakka.

Pääset vastaamaan kyselyyn tästä linkistä!

Kysely on melko pitkä, mutta sen voi tallentaa välillä ja jatkaa vastaamista myöhemmin.

Ohjeita kyselyyn vastaamiseen

Vastaa niin moneen kysymykseen kuin jaksat ja valitse sitten “Tallenna ja jatka myöhemmin“.

Painettuasi ”Tallenna ja jatka myöhemmin” ohjelma kysyy, haluatko varmasti tallentaa vastauksesi ja jatkaa myöhemmin. Paina jälleen ”Tallenna ja jatka myöhemmin”.

Ohjelma kertoo, että vastauksesi tallennettiin.

HUOM! Nyt sinun pitää joko kopioida linkki ja tallentaa se itsellesi tai kirjoittaa sähköpostikenttään sähköpostiosoitteesi. Helpoin tapa on kirjoittaa sähköpostiosoitteensa sille varattuun kenttään, sillä silloin linkki tulee automaattisesti omaan sähköpostiisi. Linkki tulee osoitteesta messages-noreply@webropolsurveys.com

Kun klikkaat sähköpostiisi tullutta linkkiä, pääset sillä takaisin kyselylomakkeelle. Siihen mennessä antamasi vastaukset ovat tallentuneet ja voit jatkaa vastaamista.

Ohessa Jaakko Taipaleen tutkimustiedote:

Tutkimustiedote

Aivovammaliiton tiedontarpeiden lisäksi kyselyn vastauksia käytetään aineistona tutkimushankkeessa, joka käsittelee aivovamman saaneiden kokemuksia hoidosta ja vakuutuskiistoista.

Kyselyn vastaajilta ei kerätä henkilö- tai yhteystietoja, joten vastauksia ei voi jäljittää takaisin yksittäisiin vastaajiin. Huomaathan välttää suorien tunnisteiden (kuten nimi, osoite tai muu vastaava tieto) käyttöä vastatessasi.

Kyselyn tuottamaa aineistoa säilytetään Aivovammaliitossa ja aineiston tutkimuskopiota Helsingin yliopistolla hankkeen vastuullisen tutkijan hallinnoimalla, salasanalla suojatulla verkkolevyllä. Tutkimusta ohjaa hyvä tieteellinen käytäntö (https://tenk.fi/fi/hyva-tieteellinen-kaytanto-htk), joka esimerkiksi tulosten raportoinnissa näkyy pyrkimyksenä turvata tutkittavien eli vastaajien oikeudet ja anonymiteetti.

Hankkeen vastuullinen tutkija on VTT Jaakko Taipale, Helsingin yliopisto.

Lisätietoa kyselystä saatte: tiedotus@aivovammaliitto.fi