Aivovammaliitto ry:n syksyn koronatoimet

Koska koronatartuntojen määrä yhteiskunnassamme on jälleen kasvussa, haluaa Aivovammaliitto ry suojella yhdistystensä jäseniä, luottamushenkilöitään ja työntekijöitään.

Suomen hallitus ja THL ovat kehottaneet työnantajia suosimaan koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi etätyön mahdollisuutta ilman hallituksen antamaa suositusta. Tämän vuoksi Aivovammaliitossa työskennellään pääsääntöisesti etänä 10.8.-31.12.2020. Kokoukset ja tapaamiset järjestetään ensisijaisesti etäyhteyksillä. Jos on välttämätöntä järjestää fyysinen kokous, niihin on pyrittävä järjestämään mahdollisuuksien mukaan etäyhteys sitä haluaville.

Ei välttämättömät fyysiset tilaisuudet muutetaan etätilaisuuksiksi tai siirretään myöhempään ajankohtaan.  Tässä vaiheessa sopeutumisvalmennuskurssit ja Pääfest pyritään pitämään siten, että osallistujien ja työntekijöiden turvallisuus ei vaarannu. Jokaisen tapahtuman toteutumisesta tiedotetaan erikseen ja annetaan ohjeet turvalliseen osallistumiseen. Tapahtumiin ei saa osallistua, jos sinulla on koronaan liittyviä oireita (esim. kurkkukipu, kuume, nuha, yskä hengenahdistus, lihaskipu, pahoinvointi tai ripuli).

Vierailut Aivovammaliiton toimistolle on sovittava etukäteen Päivi Puhakan tai tavattavan työntekijän kanssa.

Aivovammayhdistykset ovat itsenäisiä yhdistyksiä, jotka voivat päättää jäsentapaamistensa järjestämisestä itsenäisesti. Aivovammaliitto ry toimittaa jokaiselle yhdistykselle avuksi korona-ajan ohjeistuksen, joita yhdistykset voivat halutessaan hyödyntää.

Lisätietoja:
Päivi Puhakka