Vapaaehtoisten tuki ja virkistys

Aivovammaliitto vastaa vertaistukijana toimivien vapaaehtoisten tuesta ja ohjauksesta. Vertaistuki- ja kokemustoiminnan työntekijät vastaavat ohjauksesta ja yhteyttä voi ottaa matalalla kynnyksellä. Työntekijöihin voit olla yhteydessä sähköpostilla ja puhelimitse.

Vapaaehtoisille järjestetään myös lisäkoulutusta ja virkistystä. Kerran vuodessa järjestetään vertaistuki- ja kokemustoimijoille viikonlopun mittainen koulutus- ja virkistystapahtuma.

Mielenterveys elämäntaitona® – Mielenterveyden ensiapu 1 -kurssi

Kuinka pitää huolta omasta ja toisten mielen hyvinvoinnista? Mielenterveys elämäntaitona® MTEA1 on voimavaralähtöinen, tutkittua tietoa hyödyntävä mielenterveyden kansalaistaitokoulutus. Se tarjoaa tietoa mielenterveyden käsitteestä, tunne- ja vuorovaikutustaidoista, arjen hyvinvoinnin taidoista, kriiseistä ja niistä selviytymisestä sekä itsemurhien ehkäisystä.

Mieli ry:n koulutus on tarkoitettu Aivovammaliiton vertaistuki- ja kokemustoimijoille, jotka tapaavat toisia vammautuneita ja heidän läheisiään toimiessaan vapaaehtoisena.

Kurssi järjestetään etätapaamisina, joihin kokoonnutaan viisi kertaa maanantaisin: 30.8., 6.9. 13.9., 20.9., 27.9. klo 15.30-17.00. Lisäksi kurssi sisältää tapaamiskertojen välillä itsenäisiä tehtäviä.

Mukaan mahtuu 20 osallistujaa.

Ilmoittaudu mukaan tästä. (linkki aukeaa sivustolle webropol)

Vapaaehtoisten etäkahvit

Tule tapaamaan toisia vapaaehtoistoimijoita sekä vaihtamaan kuulumisia ja ajatuksia vapaaehtoisena toimimisesta. Tapaamiset järjestetään Teamsissa.

Mukana tapaamisissa on Aivovammaliiton työntekijöitä, joilta saat tukea ja ohjausta. Voit myös esittää toiveita ja kehitysehdotuksia. Tapaamisissa saat myös tietoa tulevista koulutuksista, tapahtumista ja osallistumismahdollisuuksista.

Syksyn 2021 tapaamisten ajankohdat vahvistuvat myöhemmin.

Voimaa vapaaehtoisille -viikonloppu

Kerran vuodessa järjestetään vapaaehtoisille vertaistuki- ja kokemustoimijoille virkistysviikonloppu, jossa vapaaehtoiset pääsevät tapaamaan toisiaan, vaihtamaan kuulumisia ja virkistäytymään.

Ohjelmassa on kokemusten jakamista, kivaa yhteistä tekemistä ja lisäkoulutuksellista ohjelmaa.

Tulevasta tapahtumasta löytyy tietoa Tapahtumakalenterista (linkki avautuu tapahtumakalenteriin)