Verkkovertaisryhmät Teamsissä

Tapaamisten tarkoitus on mahdollistaa kokemusten vaihtaminen ja vertaistuki. Mukana on myös Aivovammaliiton työntekijä. Keskustelut toteutetaan Teams-sovelluksen välityksellä. Keväällä 2023 otamme osaan tapaamisista mukaan ammattilaisen, joka alustaa keskustelua niin, että vaikeistakin aiheista puhuminen on helpompaa. Samalla voi saada tuen lisäksi tietoa käsiteltävästä aiheesta. Järjestämme verkkovertaisryhmiä, jotka ovat avoinna sekä aivovammautuneille henkilöille että heidän läheisille sekä erikseen omat tapaamiset läheisille että vammautuneille. Mikäli ryhmä on suljettu koskemaan vain toista kohderyhmää, ilmoitetaan tästä aina erikseen.

Viime vuonna käsiteltäviä teemoja olivat mm. parisuhteen ja seksuaalisuuden haasteet vammautumisen jälkeen, tasapaino-ongelmat, ravitsemuksen, unen ja liikunnan tärkeys muuttuneessa elämäntilanteessa, fatiikki ja sen kanssa selviytyminen sekä vammautumisen ja mahdollisten apuvälineiden aiheuttama häpeä.

Kevään tulevista verkkovertaisryhmistä ilmoitamme alla. Tule mukaan keskustelemaan vertaisten kanssa!

Kevään 2023 verkkovertaisryhmät:

2.2.2023 klo 18-19:30 Workshop: Vertaistuki- ja vapaaehtoistoiminnan käynnistys. Pääset ilmoittautumaan tapahtumaan tästä linkistä https://link.webropol.com/ep/vertaistukijavapaaehtoiskaynnistys Ilmoittautuminen sulkeutuu 2.2.2023

22.2.2023 klo 18-19.30 Läsnäolo – tässä ja nyt -luento. Leena Janatuisen alustamana. Luennolla Leena käsittelee läsnäolon voimaan, tunteita ja uskomuksia itsestään. Tarkoituksena on päästää irti luoduista rooleistamme ja hankalista tunteistamme, sekä hyväksyä itsemme sellaisena kuin olemme. Pääset ilmoittautumaan tilaisuuteen tästä linkistä https://link.webropol.com/ep/lasnaolo. Ilmoittautuminen päättyy 21.2.2023.

Lisää tapahtumia päivitetään myöhemmin!

Lisätietoa:
Julia Lindlöf