Verkkovertaisryhmät Teamsissä

Tapaamisten tarkoitus on mahdollistaa kokemusten vaihtaminen ja vertaistuki. Mukana on myös Aivovammaliiton työntekijä. Keskustelut toteutetaan Teams-sovelluksen välityksellä. Syksyllä 2022 otamme osaan tapaamista mukaan ammattilaisen, joka alustaa keskustelua niin, että vaikeistakin aiheista puhuminen on helpompaa. Samalla ihmiset voivat saada tuen lisäksi tietoa käsiteltävästä aiheesta.

Syksyn teemoja ovat mm. parisuhteen ja seksuaalisuuden haasteet vammautumisen jälkeen, tasapaino-ongelmat, ravitsemuksen, unen ja liikunnan tärkeys muuttuneessa elämäntilanteessa, fatiikki ja sen kanssa selviytyminen sekä vammautumisen ja mahdollisten apuvälineiden aiheuttama häpeä. Osan aiheista ajankohdat tarkentuvat syksyyn mennessä.

Tule mukaan keskustelemaan vertaisten kanssa! Linkki tapaamiseen tulee tälle sivulle elokuun aikana.

Syksyn 2022 tapaamiset jatkuvat Teamsissa seuraavasti:

7.9.2022 klo 18:00-19:30 – Unen vaikutus aivoihin ja aivoterveyteen, alustajana vertaistuen ja kokemustoiminnan koordinaattori, TtM, Taija Rutanen. Ilmoittautumaan pääset tästä linkistä 6.9.2022 klo 16.00 saakka: https://link.webropol.com/ep/unenvaikutusaivoihin

21.9.2022 klo 18:00-19:30 – Sairastumisen häpeä, alustajana Pirkko Justander Sininauhaliitto ry. Ilmoittautumaan pääset tästä linkistä 20.9.2022 klo 23.55 saakka: https://link.webropol.com/ep/sairastumisenhapea

5.10.2022 klo 18:00-19:30 – Parisuhde vammautumisen jälkeen, alustajana Parisuhdekeskus Kataja. Ilmoittautumaan pääset tästä linkistä 4.10.2022 klo 23:55 saakka: https://link.webropol.com/ep/parisuhdevammanjalkeen

26.10.2022 klo 18:00-19:30 – Seksuaalisuus vammautumisen jälkeen, alustajana Parisuhdekeskus Kataja. Ilmoittautumaan pääset tästä linkistä 25.10.2022 klo 23:55 saakka: https://link.webropol.com/ep/seksuaalisuusvammanjalkeen

9.11.2022 klo 18:00-19:30 – Fatiikki aivovamman jälkeen: kuinka pärjätä arjessa? Alustajana Neuropsykologi, PsT, VET, neuropsykologian työnohjaaja Jaana Sarajuuri

23.11.2022 klo 18:00-19:30 – Tasapaino-ongelmat aivovamman jälkeen

Lisätietoa: