Vertaistuki-chat

5.5

12.5

19.5

Chatit jäävät kesätauolle 19.5 jälkeen!

Mukana keskustelussa Aivovammaliiton kouluttama vapaaehtoinen, jolla itselläänkin on aivovamma. Chateissa aihe on vapaa, ellei aihetta ole päivämäärän kohdalla kerrottu.

Chat aivovammautuneiden läheisille torstaisin klo 17-18 seuraavasti:

3.2.2022
3.3.
31.3.
28.4.

Mukana keskustelemassa Aivovammaliiton kouluttama vapaaehtoinen, joka on itsekin aivovammautuneen läheinen. Läheisten chateissa aihe on vapaa.

Vertaistukea paikkakunnasta riippumatta

Ryhmächatin tarkoituksena on tarjota vertaistukea aivovammautuneille ihmisille ja heidän läheisilleen matalalla kynnyksellä. Chatit on tarkoitettu vertaistuelliseen keskusteluun ja kokemusten vaihtoon. Keskusteluja ohjaavat koulutetut vertaistukijat.

Keskusteluihin voit osallistua sen aikaa, kun sinulle sopii tai voit halutessasi vain seurata keskustelua. Chateissa on toisinaan myös vaihtuvia teemoja, jotka koskettavat aivovamman saaneita ihmisiä ja heidän läheisiään. Teemoja voit myös ehdottaa meille.

Keskustelu tapahtuu nimimerkillä. Chat-ohjaajien ja Aivovammaliiton työntekijöiden tekstit tunnistat eri värisestä taustasta. Keskusteluissa noudatamme Aivovammaliiton vertaistukitoiminnan eettisiä ohjeita, joita ovat toisten yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon edistäminen, toisten kunnioittaminen, luottamuksellisuus, anonyymiys, vapaaehtoisuus ja sitoutumattomuus poliittiseen tai uskonnolliseen toimintaan.

Emme tallenna keskusteluita ja ne katoavat keskustelun päätyttyä. Yksittäisiä tunnistamattomia kommentteja voimme käyttää hyödyksi esimerkiksi toiminnan suunnittelussa tai markkinoinnissa.

Muistathan nämä keskustellessasi:

• Käytä nimimerkkiä, jotta sinua tai lähimmäistäsi ei voida tunnistaa.
  • Ethän julkaise mitään tunnistetietoja itsestäsi (koko nimi, yhteystiedot, sometunnukset jne.).
  • Olethan ystävällinen ja asiallinen kanssakeskustelijoille.
  • Chat-ohjaajilla on oikeus huomauttaa epäasiallisesta kirjoittelusta tai tarvittaessa poistaa henkilö keskustelusta.