Vertaistuki-chat

Ryhmächatin tarkoituksena on tarjota vertaistukea aivovammautuneille ihmisille ja heidän läheisilleen matalalla kynnyksellä. Chatit on tarkoitettu vertaistuelliseen keskusteluun ja kokemusten vaihtoon. Keskusteluja ohjaavat koulutetut vertaistukijat.

Keskusteluihin voit osallistua sen aikaa, kun sinulle sopii tai voit halutessasi vain seurata keskustelua. Chateissa on myös vaihtuvia teemoja, jotka koskettavat aivovamman saaneita ihmisiä ja heidän läheisiään. Teemoja voit myös ehdottaa meille.

Keskustelu tapahtuu nimimerkillä. Chat-ohjaajien ja Aivovammaliiton työntekijöiden tekstit tunnistat eri värisestä taustasta. Keskusteluissa noudatamme Aivovammaliiton vertaistukitoiminnan eettisiä ohjeita, joita ovat toisten yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon edistäminen, toisten kunnioittaminen, luottamuksellisuus, anonyymiys, vapaaehtoisuus ja sitoutumattomuus poliittiseen tai uskonnolliseen toimintaan.

Emme tallenna keskusteluita ja ne katoavat keskustelun päätyttyä. Yksittäisiä tunnistamattomia kommentteja voimme käyttää hyödyksi esimerkiksi toiminnan suunnittelussa tai markkinoinnissa.

Muistathan nämä keskustellessasi:

• Käytä nimimerkkiä, jotta sinua tai lähimmäistäsi ei voida tunnistaa.
  • Ethän julkaise mitään tunnistetietoja itsestäsi (koko nimi, yhteystiedot, sometunnukset jne.).
  • Olethan ystävällinen ja asiallinen kanssakeskustelijoille.
  • Chat-ohjaajilla on oikeus huomauttaa epäasiallisesta kirjoittelusta tai tarvittaessa poistaa henkilö keskustelusta.

Olitko chatissä mukana? Anna palautetta toiminnasta tämän linkin kautta: https://link.webropol.com/s/ryhmachat2021

Tulevat chat-ajat:

12.8. klo 12.00-13.00 Mitä sinulle kuuluu?

19.8 klo 12.00-13.00 Väsyvyys: Mitä tehdä, kun väsyvyys iskee?

26.8. klo 12.00-13.00 Itsemyötätunto

2.9 klo 12.00-13.00 Yksineläjän arki, tule vaihtamaan kokemuksia

Vertaistuki-chat läheisille

2.9 klo 17.00-18.00 Mitä sinulle tänään kuuluu?