Vertaistuki-chat

Chat avoinna taas joka torstai 8.9.2022 alkaen. Tervetuloa mukaan!

Vertaistuki-chat aivovammautuneille ihmisille torstaisin klo 12.00-13.00

Mukana keskustelussa Aivovammaliiton kouluttama vapaaehtoinen, jolla itselläänkin on aivovamma. Chateissa aihe on vapaa, ellei aihetta ole päivämäärän kohdalla kerrottu.

Poikkeusajat, jolloin chat ei ole avoinna:

Torstai 17.11.

Torstai 22.12.

Torstai 29.12.

Chat aivovammautuneiden läheisille torstaisin kerran kuussa klo 18.00-19.00

Mukana keskustelemassa Aivovammaliiton kouluttama vapaaehtoinen, joka on itsekin aivovammautuneen läheinen. Läheisten chateissa aihe on vapaa. Huomaathan muuttuneen chat-ajan kello 18.00- 19.00.

Läheisten chat-ajat:

Torstai 22.9. klo 18.00-19.00

Torstai 20.10. klo 18.00-19.00

Torstai 24.11. klo 18.00-19.00

Torstai 15.12. klo 18.00-19.00

Vertaistukea paikkakunnasta riippumatta

Ryhmächatin tarkoituksena on tarjota vertaistukea aivovammautuneille ihmisille ja heidän läheisilleen matalalla kynnyksellä. Chatit on tarkoitettu vertaistuelliseen keskusteluun ja kokemusten vaihtoon. Keskusteluja ohjaavat koulutetut vertaistukijat.

Keskusteluihin voit osallistua sen aikaa, kun sinulle sopii tai voit halutessasi vain seurata keskustelua. Chateissa on toisinaan myös vaihtuvia teemoja, jotka koskettavat aivovamman saaneita ihmisiä ja heidän läheisiään. Teemoja voit myös ehdottaa meille.

Keskustelu tapahtuu nimimerkillä. Chat-ohjaajien ja Aivovammaliiton työntekijöiden tekstit tunnistat nimimerkeistä. Keskusteluissa noudatamme Aivovammaliiton vertaistukitoiminnan eettisiä ohjeita, joita ovat toisten yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon edistäminen, toisten kunnioittaminen, luottamuksellisuus, anonyymiys, vapaaehtoisuus ja sitoutumattomuus poliittiseen tai uskonnolliseen toimintaan.

Chat-keskustelut katoavat chatin päätyttyä eikä niitä voi päästä lukemaan seuraavalla viikolla. Yksittäisiä tunnistamattomia kommentteja voimme käyttää hyödyksi esimerkiksi toiminnan suunnittelussa tai markkinoinnissa.

Muistathan nämä keskustellessasi:

• Käytä nimimerkkiä, jotta sinua tai lähimmäistäsi ei voida tunnistaa.
  • Ethän julkaise mitään tunnistetietoja itsestäsi (koko nimi, yhteystiedot, sometunnukset jne.).
  • Olethan ystävällinen ja asiallinen kanssakeskustelijoille.
  • Chat-ohjaajilla on oikeus huomauttaa epäasiallisesta kirjoittelusta tai tarvittaessa poistaa henkilö keskustelusta.